شبهات انتخابات

چرا نظام خود را به رفراندوم نمیگذارد؟
به این سوال میتوان از دو منظر پاسخ داد بر مبنای اسلامی و دینی :
اسلام هیچ گاه به ما چنین اجازه ای نداده که اسلام را به رای مردم بگذاریم
از منظر :سکولار
اولا) هیچ کشوری حتی برای یکبار هم در دنیا چنین کاری نکرده، با این وجود جمهوری اسلامی در بدو آغاز به کار در اول انقلاب ،این کار را انجام داده است

حتی سازمان ملل، شورای امنیتی دارد که با زور، به قدرت حقِ وتو رسیده و این مسئله «وتو» کاملا نفی دموکراسی است و یکبار هم بر این ساختار، رفراندوم برگزار نشده است.
دوما) امکان برگزاری رفراندم نیست، چرا که سیستم انتقال قدرت و قوانینش توسط چه کسی باید اجرا بشود سیستمی که فاقد صلاحیت است ؟
سوما) پیش زمینه فکری افراد اینگونه است که ناکارآمدیها را به نظام بر میگرداند لذا رفراندوم را مطرح می کند ولی در واقعیت، ناکارآمدیها به دولت بر میگردد پس بایدانتخابات برگزار شود تا دولت کارآمد بر سر کار بیاید تا ناکارآمدیها مرتفع گردد.

مثال ساختمانی را فرض کنید در حال ساخت نسل بعدی بیایید و بگوید ما این را قبول نداریم خراب کنید و از نو بسازد و این کار در نسلهای بعدی هم تکرار شود این ساختمان چه زمانی قرار است تکمیل شود و به یک ثباتی برسد؟

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.