اسباب شیوع حسادت

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA :LatentStyles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />


اسباب شیوع حسادت در بانوان

1- تغییر موقعیت اجتماعی بانوان:یکی از جالبترین جنبه های حسادت این است که در دنیای مدرن امروز، این حس به طور فزاینده ای متداول شده است. علی رغم اینکه این حس میتواند تا حدی مانند یک بیماری عمل کند، اما در واقع بیماری نیست و واگیر هم ندارد. ولی حسادت در دنیای امروز رایج تر از گذشته شده است.علت آن از چند دهه گذشته شروع شده وتا کنون، بانوان شاهد تغییر چشمگیر موقعیت اجتماعی زنان ساکن در کشورهای پیشرفته بوده اند. وبانوان ما هم گمان می کنند در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در تاریخ ،میتوانند بر اساس شایستگیهای خودشان به پیشرفت و موفقیتی درخور دست یابندولی هنوز احساس نا امنی، محدودیت و ترس میکنند؟ زیرا با به دست آوردن قدرت انتخاب، احتمال شکست هم بیشتر میشودواین حقیقت ساده، یعنی اینکه درموقع بروزحسادت تمرکز دربانوان کم شده وقدرت انتخاب مصیر درست در او کم می گردد،دارای قدرت مؤثری است که میتواند فرد حسود را از چنگال شرورانه حسادت نجات دهد. وباید برای به دست آوردن نیرو ی لازم جهت موفقیت به سختی کار وتلاش علمی وایمانی وفکری وجسمی کرد.

2- زندگی مدرنیته وتهاجم فرهنگی وتهدید امنیت اخلاقی خانواده ها: با توجه به هجمه تهاجم فرهنگی دشمنان وبه تبع آن مدل لباسها وموها وطرز آرایش بانوان وبدتر از آن رقابت در عرض اندامها موجب بوجود آمدن رقیبهای حقیقی ومجازی در زندگی مشترک خنواده ها باعث بروز ناهنجاریها از جمله حسادت وبویژه در بین بانوان گردیده است ودر این میان زنان بجای حفظ ایمان وتقوا وبکارگیری شیوه های صحیح همسر داری در اثر رفتارهای ناشی از حسد دچار خسارات وزیانهای زیادی می شوند ودر این بین محققان متوجه شدند حسادت آن چنان باعث حواس‌پرتی و پریشانی زنان می‌شود که آن‌ها نمی‌توانند اهداف خاصی را شناسایی کنند و قابلیت بینایی آن‌ها دست خوش تغییر می‌شودوبسیاری از مسائل که باید به دقت ملاحظه وتصمیم جدی وبه موقع اتخاذ گردد با اشتباه ودر انتخاب مواجه می شود.
محققان معتقدند نتایج تحقیقات آن‌ها اطلاعات عمیقی را در مورد روابط اجتماعی و قدرت درک و احساس انسان‌ها فاش می‌کند. دانشمندان متوجه شدند احساسات در روابط اجتماعی می‌توانند روی سلامت جسمی و روحی انسان موثر باشند ، و به نظر می‌رسد احساسات اجتماعی می‌توانند روی آن چه که زنان می‌بینندنیز تاثیر زیادی داشته باشد این حالت یعنی رابطه بین حسادت و نابینایی احساسی زمانی در بین زنان اتفاق می‌افتاد که توجه همسران آنها به زنان دیگر جلب می شود واین مسئله ای است که بدحجابی زنان وفرم آرایش وپوشش آنها بیشترین عامل جلب توجه مردان است واین اولین زنگ خطر برای سلامت جسم وروح خود زنان است که خود عامل آنند.

3-احساس مالکیت وحسادت در بانوان :حسادت می تواند خود را در رقابتی پایدار و یا در کناره گیری از همه رقابتها آشکار سازد. بین مردان حسادت بیشتر جنبه رقابت دارد و رقابت آنها در مسایل خارج از مالکیت مشاهده می شود. اما به نظر می رسد که حسادت در زنان شکل دیگری به خود گرفته و آنها بیشتر نسبت به مقوله هایی به شدت تحریک می شوند که تصور می کنند تحت مالکیت آنهاست و یا می خواهند با تلاش خود آن را تحت کنترل و مالکیت خود قرار دهند احساسی که گاه زنان را بدان جهت سوق می دهد که در مورد تمام روابط و مناسبات همسرشان حساس شده و حتی همسرشان را به خاطر ارتباط صمیمانه با محارم خویش (مادر و خواهر و ..) مورد بازخواست قرار می دهند. یعنی به نوعی همسرشان را مختص خود می خواهند و دوست ندارند او با هیچ زن دیگری در سطحی ترین روابط قرار گیرد. این حس همان حسی است که عمدتا باعث ایجاد اختلاف و کشمکش بین عروسها ودیگر بستگان همسر می شودکه با توسعه ارتباطات زندگی عصر حاضر،که گسترش هم یافته بحث حسادت نیز شیوع بیشتری پیداکرده است واین حس حب تملک در بانوان با حس غیرت درمردان تقریباً معادل است .
4-چشم و هم چشمی :چشم و هم چشمی و رقابت بر سر تامین تجملات زندگی و .. سبب دیگر شیوع حسادت در زندگی های امروزی است ،علی رغم توصیه دین اسلام وبزرگان اخلاق ومقام معظم رهبری بر ساده زیستی وپرهیز از گرایش به تجملات زندگی؛ رواج هم یافته است، که موجب بروز مشکلات فراوان اخلاقی ورفتاری مثل حسادت می شود.

بزودی راه درمان بیان خواهدشد انشاءالله

ideWhenUsed="false"…" data-path="../../plugins/share_plugin/img/">
  • میعاد
    نظر از: میعاد
    1392/12/08 @ 12:41:47 ق.ظ

    میعاد [بازدید کننده]

    با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی
    پست بسیار عالی و زیبایی بود
    و همچنین وبلاگ بسیار مفیدی دارید
    انشالله موفق و سربلند باشید
    در پناه حق
    اللهم عجل لولیک الفرج
    http://www.iran-hejab.ir

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.