اهداف قیام فاطمی

درخصوص واقعه درب ودیوار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها چند سوال به ذهن تبادر می کند: چرا چنین واقعه دردناکی بلافاصله بعداز رحلت پیامبر الهی اتفاق افتاد؟

چرا اصلا حضرت زهرا سلام الله به پشت درب آمد؟ وچرا اینگونه عمل کرد؟

چرا امیرالمومنین علیه السلام با علم به اینکه عده ای مرد در پشت درب منزلشان تجمع کرده اند خودشان پشت درب نیامدند؟ اجازه دادند حضرت زهرا سلام الله برود؟

برای پرداختن به چرایی این قضیه باید اهداف رفتار معصوم علیه السلام را بررسی کنیم به استناد فرمایشات معصومین علیهم السلام ویا نصی که از آنها رسیده یا از روی قرائن وشواهد مقید نمود لذا هیچکس از جانب خودش نمی تواند مطلبی را به معصوم علیه السلام نسبت دهد.

این را همه می دانیم که معصوم علیه السلام نسبت به وقایع در همه زمانها علم لدنی دارد ودر این موارد شواهد زیادی هم داریم پس حضرت زهرا وحضرت علی علیهماالسلام می دانستند چه واقعه ای در حال رخ دادن است ولی باز حضرت پشت در تشریف بردن وآن حادثه دردناک اتفاق افتاد.

دوتا معادله از جانب اهل سقیفه چیده شده بود که در پی رسیدن به آن به درب منزل علی علیه السلام آمده بودند وآن اینکه علی علیه السلام تشریف می آورند پشت درب ومسالمت آمیز همراهشان برای بیعت به مسجد می رود وتسلیم جناح حاکم می شود ویا جلوی درب مقاومت می فرماید ودرگیری ایجاد می شود وهمانجا در اغتشاشات حضرت کشته می شود وقائله ختم می شود  ولی با جان نثاری حضرت زهرا سلام الله در دفاع از امام مفترض الطاعه وبه پشت درب آمدن ومقاومت،؛ معادلات آنها به هم ریخت وبا غضب از آن حضرت بخاطر شکستی که متحمل شده بودند انتقام گرفتند وآن حادثه دردناک برای ریحانه الرسول اتفاق افتاد و نامشروع بودن حکومت جناح حاکم در پرونده اهل سقیفه ماندگارشد.

….ادامه دارد

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.